lørdag 9. februar 2013

Mother`s day....!

Helg og det er lørdag og skikkelig vintervær igjen dere... her er det 16 blå i dag...
Da gjelder det å gjøre det beste ut av dagen :) tenne lys, lese en god bok, fyre i ovnen, roe ned..
Men det er pent ute da, selv om det er kaldt...

 
 
 
For en ukes tid siden så skrev jeg litt om det å la ting skje, slippe litt opp og bevege meg litt utenfor komfortsonen min... våge å tørre, å TA EN SJANSE... ikke være så målrettet i ett og alt...
Så, jeg kan fortelle dere at jeg har våget meg ut på UKJENT FARVANN.... Jeg stilte i et intervju denne uken, angående et vikariat, ved en skole her i nærheten... for å finne litt ut av hva jeg kan klare helsemessig og om jeg vil trives i den rollen... med kun klasseromsundervisning.. og finne litt ut av min arbeidskapasitet... SÅ det så, dere.....!! Dette blir spennende <3 Alt måtte jo avklares med arbeidsgiver og med NAV, så det har vært en uke preget av høyt spenningsnivå og mye tankevirksomhet... det er kun snakk om et kortere vikariat i en redusert stilling.. så, lenger "der fremme", vet jeg jo ikke noen ting!! Litt skrekkblandet fryd... rundt akkurat det kjenner jeg... men MAGEFØLELSEN er god, og jeg gleder meg!!



I går kveld tok jeg opp bringebær fra frysern... villbringebær fra småbruket mitt...BESTE syltetøyet som finnes! Mamma lagde alltid masse bringebærsyltetøy... kan kjenne duften av nybakt brød og bringebærsyltetøy enda...fine minner det... VARME rundstykker med nyrørt bringebærsyltetøy og en god kopp te...- hverdagslykke!!


 
 

I morgen er det Morsdag dere!...
Min søster og jeg, skal tenne lys sammen, for mammaen våres i morgen... tiden går så fort.. nå er det snart to år siden vår kjære mamma gikk bort...og på mange måter så føles det som i går... på en annen side så virker det lenge, lenge siden... Merker at en blir ekstra følsom, når disse merkedagene kommer....Minnene vil alltid være der..det gjør det hele litt lettere å leve videre, uten de man har kjær..



Så, GRIP dagen dere, vern om de små tingene i livet, som duften av nybakt brød, en god kopp te..en stille stund, vakker musikk..
Lev litt i nuet... grip sjansene, våg noe nytt, ha troen på at det vil gå bra... og gjør noe hyggelig for mor i morgen, og minnes de som er borte... tenn et lys, og gi rom og tid for ettertanke....

Ha en fin helg videre, alle sammen..
Varm klem fra Wenche

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

En gave til en venninne...

En gave til en venninne...

Til tantegull...

Til tantegull...